Cuketové jednohubky s tofu pomazánkou

zpět na výběr receptů

 

Cuketové jednohubky

příprava 10 minut

Ryze veganský , primárně zásadotvorný a skutečně odlehčený recept. Absence lepku i laktózy., naprosto bezkonkurenční úroveň stravitelnosti  plus  přítomnost imunostimulačních látek z česneku a cibule.

Suroviny: cuketa 150g, bio tofu 100g, ředkvičky 50 g, slunečnicová semínka 10g , cibule 1ks, česnek 1stroužek,
olivový olej, himálajská sůl, sójová omáčka Tamari, pepř.
Příprava: Nejdříve si připravíme pomazánku z tofu. A začneme tím, že si nachystáme všechny potřebné ingredience, tedy cibuli, česnek, olivový olej, sójovou omáčku, slunečnicová semínka a v neposlední řadě bílé tofu. To obsahuje vysoké množství poměrně snadno stravitelných bílkovin a je také kvalitním zdrojem vápníku, hořčíku a železa.

Pomazánka: sójový sýr“ Tofu  si tedy nakrájíme na kostičky a stejně tak naložíme i s cibulí. Na pánvi si rozpálíme olivový olej, přidáme do něj nakrájenou cibuli a restujeme ji až do chvíle, kdy nám „zesklovatí“. V ten okamžik už přidáme na kostičky nakrájené tofu a s troškou vody necháme celou směs chvíli podusit.  Po krátkém zchladnutí ještě ochutíme sójovou omáčkou, dvěma stroužky prolisovaného česneku a všechny ingredience dohladka rozmixujeme. Jakmile se nám podaří vytvořit jemnou a krémovou pomazánku, přidáme do ní ještě slunečnicová semínka, odložíme ji na chvíli stranou a necháme vychladnout.
Cuketa nám dnes nahradí veku či bílý rohlík. Upřednostníme tedy kolečka čerstvé zeleniny plné vlákniny a antioxidantů, na která namažeme tofu pomazánku, ozdobíme je plátkem ředkvičky, červené papriky, olivami nebo třeba sušenými rajčaty /naloženými v oliv. oleji – chuťově výborná varianta/ a máme hotovo.

Kde nakoupit suroviny

celá porce

Nutriční hodnoty

Energie
1362kJ/326kcal
Bílkoviny
18 g
Tuky
15 g
Sacharidy
21 g
Vláknina
4 g