Kváskové pečivo s avokádem a ořechy

zpět na výběr receptů

 

Kváskové pečivo  s avokádem a ořechy

příprava 3 minuty

Plnohodnotná snídaně před aerobní pohybovou aktivitou – snadno stravitelná, s nízkým GI a převahou těch „správných „ tuků.

Suroviny: celozrnné kváskové pečivo 4 ks, avokádo ½, vlašské ořechy 20 g, kozí máslo 5 g, himálajská sůl
Příprava: velmi jednoduchá – žitné kváskové pečivo /prodává např. www.scifood.cz/ potřeme kozím máslem a obložíme plátky zralého avokáda a kousky vlašských ořechů. Protože nás čeká trénink, v průběhu kterého budeme potřebovat mírně vyšší dávvku sodíku, osolíme lehce himálajskou solí. Tabulka nutričních hodnot nám ukazuje, že se jedná o kalorickou bombu. My však nejdeme sportovat ihned po snídani, a pokud ano, nesníme celou porci. To, co nás zajímá, jsou zde zastoupené živiny, které se zapojí do hry o kvalitu sportovního výkonu – sacharidy s jejich rychlou energií, dostatek mononenasycených, lehce stravitelných tuků a bílkoviny rostlinného původu, které náš trávicí systém významně nezatíží. Chybí čerstvá zelenina – záměrně, neboť nemalý poměr nerozpustné vlákniny by v žaludku sportovce tropil při tréninku neplechu.

Kde nakoupit suroviny

celá porce

Nutriční hodnoty:
Energie 651 kcal
Bílkoviny 22 g
Tuky 27 g
Sacharidy 80 g
Vláknina 9 g

 

zpět na výběr receptů